Ki az a keresőoptimalizáló?

A keresőoptimalizáló az a szakember akire akkor van szükségünk, amikor egy honlapot szeretnénk a Google találati listájában előrébb hozni bizonyos kulcsszavakra.

Rendben, és mit csinál egy keresőoptimalizáló?

A keresőoptimalizáló feladata, hogy egy adott honlapot a Google keresőjében különböző kulcsszavakra felhozzon. Itt a témában sokszor beszélnek trükkökről és titkokról pedig fele se igaz. Persze azért nem egyszerű és sokszor nem magától érthető feladatokat vagy éppen módosításokat kell elvégeznie a keresőoptimalizálónak. De a jó SEO szakember pontosan tudja mit kezdjen egy kezébe kapott honlappal.

Na de lássuk pontokba szedve a keresőoptimalizáló feladatait:

  • Kulcsszó kutatás az adott honlap témájában
  • Meglévő és már működő honlap esetén a weboldal elemzése
  • Technikai részek rendberakása – Elképzelhető, hogy egyedi honlap esetén programozódra is szüksége lesz.
  • Honlap tulajdonossal való konzultáció az igényekről az irány megállapításáról
  • Ezután a SEO stratégia összerakása
  • Tartalom fejlesztése – Itt fontos megjegyezni, hogy nem elvárható a szakembertől, de plusz szolgáltatásként igényelhető
  • Linképítés – Itt fontos megjegyezni, hogy nem elvárható a szakembertől, de plusz szolgáltatásként igényelhető
  • Adatok, fejlődések monitorozása és eredmények prezentálása megbeszélt időnként.

Jól hangzik, de mennyibe kerül egy keresőoptimalizáló?

Őszintén szólva erre  azt mondanám, hogy kevesebbe mint amennyit kidobhat egy kezdő online vállalkozó az ablakon a közösségi oldalakon való reklámozásért, és nem valódi szakemberek eredménytelen munkáiért.

A legolcsóbb amit én találtam az interneten az havonta 30.000 FT + Áfa tehát 38.100 Forint. Ez messze olcsóbb szerintem, mint amennyiért egy profi dolgozik. (Akire valójában szükségünk lenne.) Ha most belegondolunk abba, hogy indítunk egy webáruházat és ott rengeteg termékünk van, rengeteg kategória illetve egy erősebb témában nagyon fontos a jó linkprofil kiépítése, a tartalom gyártás, ezek monitorozása és koordinálása eléggé széles feladatkör.

Akkor hány ilyen ügyfél szükséges ahhoz, hogy egy 300.000 Ft-os nettó jövedelme legyen a keresőoptimalizálónak?
Csak azért kérdezem mert fontos látni, hogy mi a valóság.

Én azt gondolom, hogy minél több ügyféllel foglalkozik, annál kevesebb ideje van rám, így lesz olcsó húsnak híg a leve. Olcsó SEO-nak gyengébb eredménye. Ezért bátrabban konzultáljunk olyanokkal is, akik kicsit az elképzelt árunk felett dolgozik. S csak ezután válasszunk. A minőség, és tudás már az első konzultációnál felfog tűnni.

Végezetül megéri-e a keresőoptimalizáló munkája?

A Seo eredmények lassan jönnek, de hosszan tartanak. Reklámnál kifizeted, és fut, de ahogy elfogy a büdzsé le is áll, vele együtt a biznisz. Érdemes hosszútávon gondolkozni és ha van rá lehetőség bevonni egy keresőoptimalizálót a folyamatokba.

Share This