Mi is az a Google kulcsszótervező?

A Google kulcsszótervező a keresőoptimalizáló legjobb barátja. Egy olyan, részben ingyenes seo eszköz, amely elengedhetetlen része egy jó SEO szakember fegyvertárának.
Amely a Google saját adatbázisából nyeri az információt, így véleményem szerint a legpontosabb kulcsszókutató eszközünk.

Mire való a Google kulcsszótervező?

Személy szerint kettő dologra használom a Google saját kulcsszótervezőjét, az egyik dolog az Adwords hirdetések összerakása. Ez mellett pedig a kulcsszó kutatáshoz. Mint ahogyan fentebb leírtam már, a Google saját adatbázisából dolgozik így véleményem szerint ő tudja a legpontosabb adatokat adni.

Hiszen ki ismerné jobban a Google-t mint saját maga 🙂

Hogyan használjam a Google kulcsszótervezőt kulcsszókutatáshoz?

  1. Első lépésként nyisd meg a Google Adwords honlapját.
  2. Regisztrálj, és/vagy lépj be a Gmail-es fiokoddal.
  3. Ezután kattints a fenti menüben az “eszközök és beállítások” gombra.
    Adwords eszközök és beállítások

    Adwords eszközök és beállítások

     

  4. Ezután lenyílik egy menü, amelyben elég sok különböző dolgot láthatsz, (ezekről majd később egy másik cikkben írok) most nézzük a kulcsszótervező opciót amelyet a baloldali első oszlopban fogsz megtalálni.
    Adwords kulcsszótervező

    Adwords kulcsszótervező

     

  5. Ekkor felugrik egy választási lehetőség, két külön kis dobozban. Amely tovább szűkíti felhasználási szándékodat. Nekünk itt az “új kulcsszavak keresése” fog kelleni.
    Adwords új kulcsszavak keresése

    Adwords új kulcsszavak keresése

     

  6. Ezután megkapjuk azt a panelt, amelyben megadhatjuk a keresni kívánt kulcsszavunkat, illetve kulcsszavainkat. Itt érdemes minél inkább egy területre szűkíteni a keresett szavakat, hogy a témához a legközelebb álló kulcsszó ötleteket tudja felajánlani számunkra az Google kulcsszótervezője. Majd legvégül kattintsuk a találatok lekérése gombra amely lent található kék színnel.
    Adwords kulcsszó hozzáadása

    Adwords kulcsszó hozzáadása

     

  7. Végül az adatokat kapjuk meg, ez az aloldal komplexebb és több látnivaló van rajta, illetve még egy jó pár apróság amit érdemes beállítani. Ilyen az első számú nyíllal jelölt rész amely a legfelső menüre mutat. Ebben a menüsávban állítsuk be a keresési területet magyarországnak, a nyelvet pedig magyarra akkor, ha a magyarországi keresésekre vagyunk kíváncsiak. Szűkíthetünk még keresési hálózatra, illetve időszakra is.
    Második nyíl aminél azt láthatjuk, hogy a google milyen egyébb szavakat kínál nekünk fel arra, hogy bővítsük a keresési tervünket.
    A harmadik nyíl pedig magát a kulcsszó ötleteket mutatja, ahol akár relevancia szerinti sorrendbe rakja nekünk a Google. Mutatja a keresési mennyiséget és a hírdetési versenyt és még sok mást is beállíthatunk.
    Fontos: Pontos keresési számokat csak akkor látunk majd, ha futtatunk egy hírdetést az Adwords hirdetés kezelőjében. Enélkül is használható, annyiban fog különbözni, hogy például a keresőoptimalizálásnál nem 1900-at fog kiírni havi keresési számnak, hanem 1000-10000-et.Egyébként ha hajlandóak vagyunk alternatívát használni, mert nem szeretnénk csak ezért hirdetést feladni. Akkor jó választás lehet még az Ubbersuggest kulcsszótervezője is. Ahol ingyenesen, bejelentkezés nélkül is pontos számokat kapunk.
Google kulcsszótervező segítség

Google kulcsszótervező segítség

Share This